Tuesday, April 28, 2009

Rokok? nak sakit apa?

ada satu hari ni, aku dengan kengkawan on the way pi makan tengah hari, macam biasa, meredah terik mentari, melangkah longkang yang meluas, meranduk denai yang bersimpang siur. di pertengahan jalan, singgah di kedai menjual akhbar, mengidam membeli sekotak rokok, maka berlakulah dialog seperti berikut:

Kawan: kak, dunhill 14 sekotak,
Penjual : nak sakit apa?
Kawan: errr...... sakit apa ada?
Penjual:sakit elok elok punya dah abeh, tinggai sakit yang tak elok saja

*kawan kawan lain dah start gelak dah bila dengaq conversation camtu*

aku: "garu kepala" (bukannya aku tak tahu pasal gambaq ngeri kat kotak rokok, cuma otak aku lembab sket nak proses, almaklumlaaa, processor zaman batu)

*rupanya depa dok sembang pasai gambaq yang dok lekat kat depan kotak rokok tu, kerajaan dah mewajibkan lekatkan gambaq ngeri kat kotak rokok, menyebabkan aku pun berfikir banyak kali bila nak beli rokok nieh, aduss,

No comments: