Thursday, April 30, 2009

Restoran Haji Ramli

Kelmarin, aku ada kerja kat luar, berdekatan dengan Restoran Haji Ramli yang famous dan orang sentiasa penuh. aku tak pernah makan kat sini, ni laaa first time aku nak merasa makan kat sini, maklumlaa, orang ramai sangat, naik takut plak aku nak pi makan kat situ, berebut rebut, sedap sangat kaa restoran haji ramli ni. untuk anda yang tak tahu, restoran haji ramli ni terletak di batu 7, jalan alor star sungai petani, restoran ni menyediakan makanan nasik kandaq laaa, memang hebat, orang sentiasa penuh, kalau nak pi restoran ni, sila laa pi awai awai noooo, kalau pi lambat, makan kuah saja laa, hehe, ada sedikit gambaq aku ambik, sila laa tengok


lauk pauk yang nampak menarik, baru dan panas




Udang beso, tak tau laa harga berapa,


Ketam Berempah, fuhhhhh


yang ni memang nampak lazattt,


ni aku punya makanan tengah hari, nampak menarik, ayam dia baru dan panas, aku terpaksa tunggu sepuluh minit sambil tiup tiup ayam tu, baru laa boleh makan, haihh, nak makan pun susah


Persekitaran yang teratur dan bersih


di belakang tu ada tempat parking yang luas, so, jangan risau pasal parking


kalau korang lambat, macam ni laa jadinya, kena beratur panjang, tapi berbaloi wooo, nasik dia sedap, memang berbaloi berbelanja di sini, hehe, ayat macam eklan


Restoran ini juga mendapat pengiktirafan dari program Jalan Jalan Cari Makan - TV3
Tahniah!

harga so so, 5 orang makan, campor sekali air, lauk lebih kurang macam lauk aku jaa, ayam dan sayur, (except member aku sorang makan gulai ayam kampung) 5 orang harga RM32.00. purata sorang RM6.40

Tips* kalau anda makan di restoran nasik kandaq ni, dinasihatkan anda ambil lauk yang famous famous, meaning lauk tu selalu habis, so taukeh dia selalu masak yang baru, kalau ambik lauk yang tak berapa famous, dikhuatiri lauk tu entah berapa lama punya dok panaskan letak kat situ. kalau anda nak tahu, tanya tukang senduk nasik tu, lauk apa yang famous kat restorang tu, kalau mamak, selalu dia cakap lauk yang paling mahal laa yang famous, so hati hati lah ye. "jadilah pengguna yang bijak" - macam iklan lam tv

-
-
-
-
-
-
Dan, setelah selesai menjamu selera, kenyang perut geli hati, so, aku ni, orang yang sentiasa bernasib malang, biasa laa aku, nasib selalu kurang baik, terjadi lah satu peristiwa, tengah aku dok bawak kereta SLK aku yang comel tu (SLK stands for Small Little Kancil, not merc SLK), tetiba, ada satu lori keluaq dari simpang, aku pun follow ja laa lori tu, sebab tak boleh nak potong, engin kereta aku kekurangan kuasa kuda, nak potong pun jalan sibuk, so, aku ikut saja laa bontot lori tu, tetiba, dia bukak ayaq, motif dia bukak ayaq pasai nak bagi jalan basah, supaya tak berdebu dek tanah merah projek landasan berkembar tu. bila dah letak air, memang laa tak berdebu, tapi abeh laa lekat tanah merah kat kereta SLK aku nieh, uwaaaaa, tensen gila, malang sungguh nasib aku. sampai rumah, apa lagi, kena laaa pot pet dengan wife aku. tapi, bukan salah aku, salah lori tu laa, ada kaa pi dok siram ayaq tengah jalan, tarak gheja lain dah ka, adus!
*Tepuk Dahi*


ini lah lori yang buat reja tak senonoh ni, dari hang siram jalan, baik hang pi siram pokok pun ada pekdah jugak,

2 comments:

He and She said...

wahh siap promote..
ade share ehh kat situ bro~
heeee3x!~

My Reality and Fantasy Journey said...

ngeh ngeh ngeh, takde share lagi, tapi dengan harapan next trip dapat ler makan free, hek hek hek,