Wednesday, October 14, 2009

Jangan mengintai kalau tak nak jadi batu

Pada suatu petang, tiga orang budak lelaki bermain sorok-sorok. Dua
orang
menyorok dan seorang lagi mencari kedua rakannya. Dua orang budak itu
menyorok di belakang bilik air dan kebetulan ketika itu, seorang gadis
sedang mandi.

Secara tidak sengaja, dua orang budak itu, ternampak gadis yang sedang
mandi tersebut. Beberapa minit kemudian seorang daripada budak itu
menjerit
dan lari lintang-pukang.

Setelah jauh dari tempat itu, kawannya bertanya, "Mengapa engkau lari?"
"Uuhh... mak aku pernah cakap kalau kita mengintai perempuan mandi,
nanti
kena sumpah jadi batu..." "Masa aku tengok perempuan tu tadi, aku rasa
ada
sesuatu dah mula mengeras, aku rasa dah nak mula jadi batu, sebab tu aku
lari...," jawabnya lagi.

2 comments:

Armetz said...

eeer...sib baik dia lari...kalau tak jadik batu kat certain tempat tuh sian diaa..

My Reality and Fantasy Journey said...

tu laa pasai, aku pun kesian gak kat dia